Lorraine Campet

ASSOCIATE PRINCIPAL DOUBLE BASS

Orchestre Philharmonique de Radio France

 

Lorraine discovered the double bass at the age of 5, and first learnt with Jean-Edmond Bacquet, before being accepted at the Paris CNSM in 2012, in Thierry Barbé's class. She received her Masters degree in 2016 and went on to study for one year with Petru Iuga at the University of Mannheim in Germany.

Alongside the double bass, Lorraine also studies the violin, firstly working with Suzanne Gessner at the Regional Conservatoire of Paris, before being accepted at the Paris CNSM where she continues to study with Jean-Marc Phillips.

Lorraine has been advised by musicians such as Eugene Levinson, Thomas Martin, Bozo Paradzik and Roland Pidoux, to name but a few. She regularly plays as a chamber musician in various festivals such as "le Festival de Pâques" in Deauville, "les Rencontres Musicales d'Evian", "Musique en Ré", "Festival du Périgord Noir", "Festival de Perros-Guirec" and "Les Folles Journées de Nantes", alongside artists such as the Trio Wanderer, Christophe Gaugué, Lise Berthaud, Sarah Nemtanu, François Salque, the Modigliani Quartet, Christophe Morin, Thierry Koehl, Yan Levionnois, the Messiaen Quartet and Marianne Piketty.

She has been awarded the first prize for both the Leopold Bellan International Competition and the International Double Bass Competition in Amsterdam, 2014. In 2017, she won both the Festival Prize and the Prize for best interpretation of a contemporary piece at the "Festival Musical d’Automne de Jeunes  Interprètes". Last year, she also won second prize at the International Giovanni Bottesini Competition.

 

Since 2015, she has been associate principal bass for the Orchestre Philharmonique de Radio France.

 

Lorraine plays a Richard Gonon double bass and her bow is by Emilio Slaviero.

 

 

 

 

C’est à l’âge de 5 ans que Lorraine découvre la contrebasse dont elle approfondit l’étude avec Jean-Edmond Bacquet jusqu’à son entrée au CNSM de Paris en 2012 dans la classe de Thierry Barbé.

Elle y obtient son Master en mai 2016 puis poursuit une année de perfectionnement avec Petru Iuga à l’université de Mannheim en Allemagne.

Parallèlement, elle poursuit des études de violon dans la classe de Suzanne Gessner (CRR de Paris) et est admise au CNSMDP dans la classe de Jean-Marc Phillips.

Lorraine a bénéficié des conseils de Eugene Levinson, Thomas Martin, Bozo Paradzik, Roland Pidoux…  Elle pratique régulièrement la musique de chambre dans divers festivals comme le Festival de Pâques à Deauville, les Rencontres Musicales d'Evian, Musique en Ré, Festival du Périgord Noir, Festival de Perros-Guirec, Les Folles Journées de Nantes... où elle s’est produite aux côtés d’artistes tels que le Trio Wanderer, Christophe Gaugué, Lise Berthaud, Sarah Nemtanu, François Salque, le Quatuor Modigliani, Christophe Morin, Thierry Koehl, Yan Levionnois, le Quatuor Messiaen, Marianne Piketty...

Elle a remporté divers concours dont le 1er Prix du Concours International Leopold Bellan et le 1er Prix du concours international de contrebasse « Bass 2014 » à Amsterdam.  En 2017 Lorraine Campet a obtenu au 31ème Concours international du Festival Musical d’Automne de Jeunes  Interprètes, le 1er Prix du Festival et le Prix de la meilleure interprétation de l'oeuvre contemporaine imposée. Elle a ensuite remporté le 2eme prix du Concours International Giovanni Bottesini.

Depuis 2015,  elle occupe le poste de co-soliste à l’Orchestre Philharmonique de Radio France.

Lorraine joue sur une contrebasse de Richard Gonon et un archet de Emilio Slaviero.